ОБЯВА - КОНКУРС
Районен съд - Девин ОБЯВЯВА конкурс за длъжността „СЪДЕБЕН СЕКРЕТАР“ – 1 щатна бройка, на осн. чл.67, ал.1, т.1 от КТ.
I.Кратко описание на длъжността „съдебен секретар“ :
Съдебният секретар съставя протоколи за откритите съдебни заседания под диктовката на председателя на състава на съда; Изготвя списъци за реда и часовете на разглеждане на делата; Подрежда и номерира по реда на постъпването на книжата от заседанията и други задължения, вменени с Правилника за администрацията в съдилищата и длъжностната характеристика.
II. Минимални изисквания към кандидатите, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
по чл. 340а, ал.1 от Закона за съдебната власт: да са български граждани, граждани на друга държава – членка на ЕС, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария; да са навършили пълнолетие; да не са поставени под запрещение, да не са осъждани на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер; да не са лишени по съответния ред от правото да заемат определена длъжност, да отговарят на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативни актове за заемане на длъжността; завършено минимум средно образование; по отношение на кандидатите да не са налице обстоятелствата на чл. 340а, ал. 2 от Закона за съдебната власт.
III. Допълнителни специфични изисквания за заемане на длъжността:
- Отлични умения по машинопис, на кирилица, с клавиатурна подредба по БДС и компютърна грамотност; умения за работа с приложения на MS Office – Microsoft Excel, MS Word; отлични познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация, по общи деловодни техники, съвременни офис процедури и за работа със стандартно офис оборудване; отлични комуникативни умения и такива за работа в екип, познаване на Закон за съдебната власт, Правилник за администрацията в съдилищата, Етичен кодекс на съдебните служители.
Основни длъжностни задължения:
- съставя протоколи за откритите съдебни заседания под диктовката на председателя на състава, които са на разположение на страните в тридневен срок от съдебното заседание;
- изготвя списъци за реда и часовете на разглеждане на делата по образец и ги поставя пред съдебните зали и информационните табла;
- подрежда и номерира по реда на постъпването на книжата от заседанията;
- изпълнява разпорежданията на съда, постановени в откритите заседания;
- съобразно длъжностна характеристика може да изготвя и изпраща обявления на страните след постановяване на решение по делото, като прави отбелязване върху решението;
- вписва в книгата за открити съдебни заседания делата на състава;
- съставя документи за изплащане на определените суми за възнаграждения и разноски на експерти, свидетели, съдебни заседатели и други по определени образци;
- съставя списъци на лицата за призоваване в съда след първото по делото заседание по образец, на които отбелязва кога и къде са изпратени призовките и съобщенията, или отразява начина на уведомяването им;
- най-малко 10 дни преди заседанието проверява връщането на призовките и другите книжа по делото и докладва резултата на съдията-докладчик;
- изготвя призовките по отложените дела и отразява резултата в книгата за откритите заседания в тридневен срок от съдебното заседание;
- в срока за изготвяне на протокола предава обявените за решаване дела на съдията-докладчик, а отложените, прекратените и с изготвени актове дела – в деловодството;
- анонимизира протоколите от съдебни заседания и съдебните актове и ги подготвя за публикуване на страницата на съда в интернет в предвидените от закона случаи;
- извършва и други дейности, указани в Правилника за администрацията в съдилищата и възложени му от административния ръководител на съда или от административния секретар.
IV.Начин на провеждане на конкурса – на три етапа:
I етап – по документи – разглеждане на постъпилите заявления и приложените към тях документи за допускане до участие на кандидатите до втори етап на конкурса.
II етап – практически изпит – проверка на компютърните и машинописни умения на кандидатите ( диктовка на текст; съставяне и оформяне на писмо при изпълнение на разпореждане на съдия ) писмен тест за проверка на кандидатите по правопис, граматика, пунктуация и стилистика, както и за познанията им относно общата нормативната уредба за работата на съдебната администрация ( Закона за съдебната власт, Правилник за администрацията в съдилищата, Етичен кодекс на съдебните служители )
ІІІ етап – събеседване;
Работата на кандидатите се преглежда от комисия назначена със заповед на административния ръководител – председател на РС – Девин и се оценяват по начин, подробно описан в Методика за оценяване на кандидатите, публикувана на интернет страницата на съда.
На III етап се допускат кандидати, издържали практическия изпит от II етап с минимални брой точки 60 т. Крайният резултат на кандидата от трети етап е средноаритметично число от сбора от точки на всички членове на конкурсната комисия.
До класиране се допускат получилите общ сбор – от втори и трети етап не по-малко от 60 т.
V.Необходими документи за участие в конкурса
1.писмено заявление за участие в конкурса (по образец);
2.автобиография-европейски формат, подписана от кандидата;
3.заверено копие от документи за придобита образователно-квалификационна степен;
4.заверени копия от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж и професионалния опит и допълнителна квалификация;
5.свидетелство за съдимост;
6.Медицинско удостоверение за постъпване на работа-оригинал;
7.Медицинско свидетелство от Център за психично здраве, че лицето не страда от психични разстройства;
8.Декларация за обстоятелствата по чл.340а, ал.1 от ЗСВ (по образец);
9.Декларация за обстоятелствата по чл.340а, ал.2 от ЗСВ (по образец);
10. Декларация-съгласие за обработване на лични данни (по образец).
11.копия от документи, предоставени по желание на кандидата за препоръки от работодатели, квалификации, владеене на чужд език, свързани с изискванията за заемане на длъжността, които кандидатът притежава.
Документите следва да бъдат окомплектовани в посочената по-горе последователност. Кандидатите, които не са представили посочените в обявата документи, няма да бъдат допуснати до конкурс.
VI. Размер на основното трудово възнаграждение - 1183,00лв. Минимален ранг за длъжността V ранг-75,00лв.
VII. Място и срок за подаване на документите:
Документите се подават лично или чрез пълномощник с нотариално заверено пълномощно в срок от 30 календарни дни, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявата, на адрес: Районен съд – Девин, етаж 2, стая 7, всеки работен ден от 8.30 ч-17.00 ч.
Тел. за контакти 03041/27-09
Желаещите могат да получат длъжностна характеристика на конкурсната длъжност от адм. секретар – стая № 7 в РС – Девин; образци на декларациите и заявлението за участие в конкурса могат да изтеглят от интернет страницата на съда.
Всички съобщения във връзка с конкурса и резултатите от него ще бъдат обявени на интернет страницата на съда в раздел „Обяви и конкурси“ и на информационното табло в сградата.
Документи за кандидатстване за работа :
1. Заявление за участие - /изтегли от тук/
2. Декларация по чл.340а, ал.1 от ЗСВ - /изтегли от тук/
3. Декларация по чл.340а, ал.2 от ЗСВ - /изтегли от тук/
4. Декларация лични данни - /изтегли от тук/
5. Списък на допуснати и недопуснати кандидати за конкурса /виж тук/
6. Методика за оценяване на кандидатите в конкурса за заемане на длъжността съд.секретар в РС Девин.
7.Резултатите от преведения втори етап на конкурса -Протокол на Комисията за провеждане на конкурс /виж тук/.